14 maart 2019

Waterlander: geen vuurwerk maar is dat erg?

Geen vuurwerk, maar is dat erg?

Lijsttrekkersdebat gisteren voor Rijnland. 8 lijsttrekkers, 6 stellingen, 4 lijsttrekkers per stelling. Dat was de setting. En ja, er waren zeker verschillen. Daarom valt er ook wat te kiezen volgende week. Was het spectaculair? Nee. De verschillen bleken allemaal bespreekbaar te zijn. Ik vind dat dus goed nieuws. Het geeft dan misschien geen spektakel, maar als het gaat over onze waterveiligheid en waterzekerheid vind ik dat wel prima. Vooral houden zo. Al meer dan 800 jaar weten wij, nederlanders, laaglanders, waterlanders hoe we er met elkaar voor moeten zorgen dat we achter onze dijken veilig en droog blijven. Dit is te belangrijk om ruzie over te maken.

Dus wel verschillen van inzicht en daarom mogen we allemaal meebeslissen. En uiteindelijk gaan we er ook allemaal uitkomen. Leve het waterschap!